بهبود عضلات خسته @ مرکز فرهنگی ورزشی ویسپورد

بهبود عضلات خسته

این مطلب دراین تاریخ ارسال شده است دوشنبه, 23 آوریل, 2012 در ساعت 13:17

 صدمات خوشایند:
انواع خوب درد ها ی عضلانی هم وجود دارد که خبر از فشار زیاد به خودتان  برای ارتقاء به سطح بالاتر میدهد. ما هم دلخوشی مان اینه که چیزی را بنویسیم که قدری از این آمالتان را بکاهد.
اگر شما روز قبل یک دوچرخه سواری سنگین برای پیشرفتتان داشتید و امروز دارید هزینه آنرا پرداخت میکنید طوری که وقتی از خواب بلند میشوید از شدت درد عضلات نمیتوانید از رختخواب بیرون بیاببد و اگر بخواهید بروید به حمام باید مثل یک مرده راه برید بیاد دیروز می افتید که چه تلاش سختی کردید!  پس چکار باید یکنید؟
چرا پای شما دردناک است؟ وقتی شما دیروز به خودتان فشار زیادی در رکاب زدن آوردید فتق یا اشک های میکروسکپی در عضلاتتان ایجاد کرده اید و این واقعا” میتواند یک نوع خود آزاری باشد. ولی نگران نباشید بدنتان شروع میکند به ترمیم آنها و عضلاتتان را از قبل هم قویتر باز سازی میکند. هرچه بیشتر تمرین کنید این فتق یا اشک عضلانی بیشتر ایجاد و بازسازی میشود و عضلاتتان بزرگتر و قویتر میگردد.

 - تسهیل و کاهش درد: راههایی وجود دارد که دردهای پس از تمرینات سخت را کم میکند:

- رکاب زدن را ناگهانی قطع نکنید بلکه با دنده های پاببن تر آرام پا بزنید و آهسته بدنتان را سرد کنید.

-اگر در یک تمرین سخت گروهی قرار گرفتید سعی نکنید به دیگران برسید، آنها منتظرتان

خواهند ماند و آخر کار خواهید دید که شما بردید و عضلاتتان کمتر درد گرفته است.

- یادتان بماند که قبل ؛ درحین و بعد از دوچرخه سواری حتما آب کافی بنوشید.

- بعد از دوچرخه سواری ماساژ بگیرید.

- گذاشتن حوله یخ روی اندام های دردناک از درد آن میکاهد.

- مصرف مسکن ها از قبیل بروفن درد را کم میکند ولی تحقیقات نشان داده که رشد عضله هم  کم میکند.

دردهای بد عضلانی:
درد های طبیعی عضلانی پس از تمرین را اغلب ماها براحتی می پذیریم ولی عضلات کشیده شده و له شده چیز دیگری است. علل این نوع از آسیب ها: 1) عدم آمادگی جسمانی، 2) متناسب نبودن بدنتان با شکل دوچرخه تان ( بخصوص در بد قرار گرفتن پا روی پدال یا قفل پدال) ، 3) فشار زیاد به بدنی که هنوز گرم نشده و یا عضلاتی که هنوز آمادگی پاسخ به نیازهای تمرینی شما را پیدا نکرده است  .
اگر این دردها با روشهای توصیه شده بهبود نداشت بهتره به پزشک تان مراجعه کنید.
نکته مهم: برای پیشگیری ازاین قبیل دردهای عضلانی کشش های مناسب قبل و بعد از دوچرخه سواری میتواند بسیار کمک کننده باشد و از ضایات و صدمات جدی عضلانی جلوگیری نماید.

منبع:     Mountain Bike Action
ترجمه : دکتر شهریار صادقی

 



هنوز دیدگاهی داده نشده.

دیدگاه‌تان را بنویسید: